Technika nr 3 - rozluźnianie przez koncentrację

Kategoria: Relaks
Drukuj

To już jest trochę trudniejsza technika niż poprzednie dwie. Dlatego polecam ją, jak już poprzednie będą opanowane.

 

 

  1. Połóż się w savasanie, tak jak jest to przedstawione w tym artykule.
  2. Skup uwagę na stopach i zacznij je dzięki temu rozluźniać.
  3. Skup uwagę na łydkach i je rozluźnij.
  4. Skup uwagę na kolanach i je rozluźnij.
  5. Itd. itp.
  6. Potem obserwuj całe ciało i pozwól mu się rozluźniać.

 

Na początku trochę czasu może potrwać obserwacja danej partii mięśni zanim się rozluźni, ale z czasem będzie to przychodzić coraz szybciej. Jeśli czujesz, że któregoś miejsca nie możesz rozluźnić jedynie przez skupienie na nim uwagi, to napnij je kilka razy i dopiero wtedy zacznij obserwać. To już jest trudniejszy sposób rozluźniania się, wymaga większej koncentracji i większego panowania nad ciałem. Jednak jak się go nauczysz, to będzie można rozluźniać się bardzo szybko. Jak dojdziesz do wprawy to wystarczy kilka razy przejść szybko myślami przez ciało i już pojawi się odczucie relaksu.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież