Technika nr 2 - naprzemienne napinanie mięśni etap II

Kategoria: Relaks
Drukuj

To jest kolejna prosta technika relaksacyjna, trochę trudniejsza od poprzedniej, więc jak tamta będzie dla Ciebie łatwa, to zacznij robić tą.

 

  1. Połóż się w savasanie, tak jak jest to przedstawione w tym artykule.
  2. Napnij stopy– spróbuj zacisnąć je tak jakby w pięść, a potem puść napięcie.
  3. Napnij łydki i je rozluźnij.
  4. Napnij uda i je rozluźnij
  5. Napnij tyły nóg i je rozluźnij.
  6. itd.
  7. Jak napniesz i rozluźnisz całe ciało, to tylko leż i obserwuj ciało.

Napinaj po kolei każdy mięsień. Staraj się stopniowo izolować i poczuć coraz drobniejsze mięśnie. Na początku to nie będzie takie proste, ale stopniowo świadomość ciała bardzo się rozwinie dzięki tej technice rozluźniającej. Jak skończysz napinać i rozluźniać ciało, to tylko obserwuj ciało, zobaczysz, że ono samo będzie się rozluźniać.

 

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

To jest kolejna prosta technika relaksacyjna, trochę trudniejsza od techniki nr 1. Od razu jeszcze zaznaczę, że ta numeracja to nie jest żadna jogowa nomenklatura, ponumerowałem je dla wygody, i posegregowałem mniej więcej wg. stopnia zaawansowania.

1.       Połóż się w savasanie, tak jak jest to przedstawione w tym artykule.

2.       Napnij stopy– spróbuj zacisnąć je tak jakby w pięść, a potem puść napięcie.

3.       Napnij łydki i je rozluźnij.

4.       Napnij uda i je rozluźnij

5.       Napnij tyły nóg i je rozluźnij.

6.       itd.

7.       Jak napniesz i rozluźnisz całe ciało, to tylko leż i obserwuj ciało.

Napinaj po kolei każdy mięsień. Staraj się stopniowo izolować i poczuć coraz drobniejsze mięśnie. Na początku to nie będzie takie proste, ale stopniowo świadomość ciała bardzo się rozwinie dzięki tej technice rozluźniającej. Jak skończysz napinać i rozluźniać ciało, to tylko obserwuj ciało, zobaczysz, że ono samo będzie się rozluźniać.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież