Technika nr 1 - naprzemienne napisanie i rozluźnianie mięśni etap I

Kategoria: Relaks
Drukuj

Prosta technika relaksacyjna w savasanie, od której dobrze zaczynać naukę relaksacji, kiedy jeszcze pojawiają się problemy z koncentracją i obserwowaniem ciała.

  1. Połóż się w savasanie, tak jak jest to przedstawione w tym artykule.
  2. Napnij całe nogi i puść napięcie.
  3. Napnij całe plecy i puść napięcie.
  4. Napnij cały brzuch i klatkę piersiową, a potem rozluźnij.
  5. Napnij twarz i puść napięcie.
  6. Napnij całe ręce i puść napięcie.

Powyższe punkty nie muszą być koniecznie wykonane w kolejności, chociaż na początku dobrze jest rozluźniać się od głowy do stóp albo na odwrót. To pomaga płynąć rozluźnieniu z jednej części ciała do kolejnej. Ważne jest natomiast, żeby naprzemiennie napinać i rozluźniać całe części ciała. Np. należy napiąć całe ręce od dłoni aż po barki, a nie tylko bicepsy. Wbrew pozorom na początku to może nie być takie proste, ale po kilku próbach powinno być łatwiej.

Wykonaj te wszystkie punkty kilka razy, to pomoże skupić się na ciele i nauczy jakie to jest odczucie kiedy poszczególne części ciała są napięte i rozluźnione. Pod koniec po prostu leż i obserwuj ciało, zobaczysz, że kiedy kilka razy napniesz i rozluźnisz wszystkie mięśnie, to dalej same będą się rozluźniać.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież