Dwa najczęstsze problemy w czasie relaksacji

Kategoria: Relaks
Drukuj

Dlaczego zdarza się przysypiać w czasie relaksacji?

Jak radzić sobie z brakiem koncentracji w czasie relaksu?

 

Relaks nie przychodzi od razu, to jest proces, który stopniowo się pogłębia i uczy się go stopniowo. Dlatego na początku mogą pojawiać się trudności, to jest naturalne. Najczęstszymi problemami jest zasypianie albo tracenie koncentracji. Oczywiście w miarę postępu w praktyce, coraz rzadziej się zdarzają, ale czasem dobrze jest wprowadzać środki zaradcze, które ułatwią relaksację.

 

„Przysypianie”

  • Jeśli przez cały tydzień niedosypiasz, to może Ci się zdarzać zasypiać w savasanie, to naturalna reakcja ciała na brak snu – w takiej sytuacji musisz zrobić jakąś drzemkę w ciągu dnia zanim zaczniesz robić sesję jogi.
  • Dobrze jest przed śavasaną zrobić jakąś pozycję odwróconą, albo kilka przejść z adhomukha svanasana (pies z głową w dole) do urdvamukha svanasana (pies z głową w górze), żeby pozbyć się uczucia senności przed relaksacją.
  • Czasem kiedy sesja asan jest zbyt wyczerpująca, to też może zdarzać się przysypianie. Jeśli zauważysz coś takiego, to następnym razem najlepiej jest ćwiczyć lżej. Relaks jest procesem świadomym, dlatego szczególnie osobom początkującym trudno go robić w stanie zupełnego zmęczenia.

 

„Odpływanie umysłu”

  • Najczęstszą przyczyną jest niepoprawne ułożenie ciała. Odpowiednie ułożenia ciała ułatwia koncentrację, przeczytaj artykuł o tym jak ułożyć ciało do relaksu.
  • Kolejnym powodem jest problem z koncentracją. Szczególnie początkujące osoby często nie są przyzwyczajone do skupiania uwagi na ciele przez dłuższy czas. Najlepiej w takiej sytuacji wykonywać najprostsze techniki relaksacyjne, na których najłatwiej się skupić.
  • Kiedy ma się problemy z koncentracją w czasie relaksu, dobrze jest wykonywać oprócz asan pranayamę i medytację one też działają rozluźniająco, a pozwalają na szybsze opanowanie koncentracji.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież