Viloma pranayama

Kategoria: Pranayama
Drukuj

Spis treści

W czasie wykonywania tej pranayamy oddech jest przerywany pauzami. Dzięki temu można go stopniowo coraz bardziej wydłużać.

Viloma jest trudniejsza niż pranayama ujjayi, wymaga większej uważności i skupienia. Wykonując tą pranajamę należy uważać, żeby na siłę nie rozpychać powietrzem klatki piersiowej. Dlatego cały czas należy dokładnie obserwować pracę płuc i pilnować, żeby nie wciągać powietrza na siłę.

 

Ucząc się pranajamy vilomy nie omijaj żadnych etapów, każdy z nich jest ważny i ma na celu stopniowe rozwijanie świadomości oddechu, mają stopniowo przyzwyczajać klatkę piersiową do pracy z coraz dłuższymi cyklami oddechowymi. Jeśli możesz długo wstrzymywać oddech, to po prostu szybciej zajmie Ci opanowanie pierwszych etapów i szybciej będziesz móc przejść do kolejnych.

 

Pierwszy etap

W 1 etapie pranajamę wykonuje się na leżąco dzieląc wdech na krótsze odcinki.

Na początku przez kilka dni powinieneś robić tylko ten etap, ale jak tylko nauczysz się świadomie i swobodnie pracować z wdechem, to zacznij robić etap 1 na zmianę z 2 etapem. Co kilka cykli zamieniaj je ze sobą.

 

  1. Połóż się na plecach.
  2. Rozluźnij ciało zwracając szczególną uwagę na brzuch, klatkę piersiową i gardło.
  3. Zrób pełny wydech
  4. Jak zaczniesz robić wdech, to po 2-3 sekundach przerwij i zatrzymaj oddech na 2-3 sekundy. Pracuj w ten sposób, aż płuca nie wypełnią się powietrzem.
  5. Zrób normalny wydech
  6. Przejdź do 4 punktu.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież