Upavisthakonasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Upavisthakonasana

Upavistha-konasana to pozycja intensywnie rozciągająca tyły nóg, wewnętrzne uda i biodra.  Upavistha znaczy siedzący, kona kąt. Więc jest to kolejna pozycja, która w tłumaczeniu nie ma zbyt poetyckiej nazwy: pozycja siedzącego kąta. Jednak jest to moim zdaniem jedna z najważniejszych asan, dlatego, że z jednej strony pozwala na głębokie skupienie, a z drugiej rozciąga bardzo dużą część ciała.

 

  1. Usiądź z nogami prostymi i prostym tułowiem (dandasana).
  2. Rozsuń nogi jak najszerzej, ale tak, żeby ciągle jeszcze były proste.
  3. Zrób skłon do przodu i złap się za duże palce stóp, a jeśli jeszcze nie dasz rady to połóż dłonie na ziemi przed sobą.
  4. Stopniowo pochylaj się coraz bardziej.

 

upavishtakonasana
upavishtakonasana1
upavisthakonasana2
1/3 
start stop bwd fwd


W czasie wykonywania upavishtakonasany najpierw postaraj się jak najszerzej ułożyć nogi, tak żeby chociaż delikatnie rozciągały się mięśnie przywodzące nogi do siebie. Potem zacznij stopniowo w miarę możliwości pochylać się coraz bardziej.

Jak zacząć uczyć się upavishtakonasany?
To jest dość intensywna pozycja, dlatego na początku może sprawiać problemy. Jeśli nie możesz pochylić się zbyt mocno możesz sobie pomóc:

  • usiądź plecami do ściany, połóż dłonie na ścianie i odpychaj się od niej, na początku to ułatwi rozciąganie nóg.
  • weź dwa paski do jogi, albo ręczniki (albo cokolwiek innego). Weź jeden pasek w jedną rękę, drugi w drugi i zarzuć je za stopy, tak żeby można było się przyciągać do stóp.
  • połóż dłonie na ziemi i powoli w miarę możliwości oddalaj dłonie od bioder pochylając się coraz bardziej.  

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież