Adho Mukha Sukhasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Adho Mukha Sukhasana Adho Mukha Sukhasana jest to skłon do przodu w siadzie skrzyżnym. Według mnie to jest bardzo ważna asana,  ponieważ rozciąga okolice bioder nie obciążając więzadeł kolan.
  1. Usiądź w siadzie skrzyżnym (sukhasana)
  2. Wykonaj skłon do przodu
  3. Staraj się wydłużać do przodu, tak żeby wydłużać kręgosłup, nie zginaj się po prostu w dół
  4. Utrzymaj pozycję
  5. Powróć z pozycji do siadu skrzyżnego
  6. Zmień ułożenie nóg na przeciwne i wykonaj pozycję jeszcze raz.
sukhasana1
sukhasana2
sukhasana3
1/3 
start stop bwd fwd

Jak zacząć uczyć się Adho Mukha Sukhasany?

Robiąc Adho Mukha Sukhasanę należy stopy ułożyć pod kolanami tak, żeby nogi tworzyły prawie kwadrat. Takie ułożenie na początku może wydawać się dziwne, ale ciało powinno się do niego szybko przyzwyczaić. Na początku kiedy jeszcze biodra nie są zbyt elastyczne, to kolana będą dość daleko od ziemi i pozycja będzie niewygodna. Wtedy możesz sobie ją ułatwić siadając na kocu, tak żeby biodra były wyżej niż stopy.

Jak wykonywać Adho Mukha Sukhasanę?

Jak zaczniesz robić skłon do przodu to staraj się dłonie odciągać coraz dalej od tułowia, tak żeby wydłużać kręgosłup. Cały czas, jak utrzymujesz utrzymujesz pozycję staraj się obserwować biodra i rozluźniaj nogi, żeby luźno układały się na ziemi.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież