Paścimottanasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Paścimottanasana (Paścima oznacza tył) jest jedną z podstawowych asanów rozciągających tył ciała.
  1. Usiądź na macie z nogami prostymi (dandasana).
  2. Dociśnij tyły nóg do ziemi.
  3. Wykonuj skłon do przodu.
  4. Chwyć rękoma za stopy i przyciągaj się w taki sposób, żeby wydłużać kręgosłup i zbliżać głowę w kierunku stóp.
  5. Utrzymaj pozycję.
pascimotanasana1
pascimotanasana3
pascimotanasana4
1/3 
start stop bwd fwd

 

Jak zacząć uczyć się pascimottanasany?
Na początku możesz nie sięgnąć palcami dłoni do stóp. Wtedy możesz zrobić kilka rzeczy:

  • Zgiąć trochę kolana i chwycić się za stopy, w takim wariancie pascimottanasanay, a praca polega na prostowaniu nóg. Jak mięśnie z tyłów nóg trochę się rozciągną, to będzie można wyprostować nogi i dalej normalnie wykonywać tą asanę.
  • Możesz użyć paska do jogi, albo ręcznika, albo czegoś żeby sobie pomóc. Złap pasek w obie ręce, zarzuć za stopy i używaj go, żeby przyciągać się i pochylać się coraz bardziej. Jak tyły nóg rozciągną się na tyle, że ta pomoc nie będzie potrzebna, to przestań go używać i zacznij wykonywać paścimottanasanę bez pomocy.
  • Możesz położyć dłonie na goleniach i przyciągać się do przodu, jeśli wygodniej pracować Ci w ten sposób niż korzystać z pasków, albo zginać nóg to możesz. Tylko pamiętaj żeby nie przyciągać głowy w stronę goleni, tylko w stronę stóp.

Jak wykonywać pascimottanasanę?

Cały czas staraj się zbliżać czubek głowy w stronę zgięcia stóp, tak żeby wydłużać kręgosłup. Używaj do tego siły rąk, tylko pamiętaj, żeby nie siłować z mięśniami, rób tylko tyle na ile pozwala Ci ciało. Nogi staraj się utrzymać proste.

 

Paścimottanasana jest jedną z podstawowych asanów rozciągających tył ciała. Paścima oznacza tył.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież