Urdhva danurasana

Kategoria: Odgięcia do tyłu
Drukuj

Urdhva danurasana to asana rozciągająca cały przód ciała: uda, brzuch, barki, jednocześnie wzmacnia ręce i nogi.
_MG_4368
_MG_4369
_MG_4370
1/3 
start stop bwd fwd
  1. Połóż się na plecach.
  2. Zegnij nogi w kolanach i przyciągnij pięty do pośladków.
  3. Ustaw stopy na szerokość bioder.
  4. Zegnij ręce i połóż za barkami.
  5. Unieś biodra nad ziemię.
  6. Wyprostuj ręce, nogi i podnieś biodra do góry.

Jak robić urdhva danurasanę?

Kiedy robisz urdhva danurasanę, to cały czas staraj się unosić brzuch coraz wyżej. Ta asana jest dość wymagająca, więc staraj się znaleźć w niej trochę swobody. Na początku możesz czuć, że całe ciało jest spięte, ale potem zauważysz, że wymaga coraz mniej wysiłku jeśli rozluźni się mięśnie, które nie są konieczne do wykonywania asany.

Jak uczyć się urdhva danurasany?

Urdhva danurasana to jest dość trudna asana, dlatego nie każdy jest w stanie ją zrobić. Zanim zaczniesz robić urdhva danurasanę, musisz w miarę swobodnie robić bhujangasanę (kobrę).

Jeśli czujesz, że niewiele Ci brakuje do zrobienia urdhva danurasany, to na początku możesz położyć się na pufie, albo krześle i położyć dłonie na ziemi, tak, żeby ciało mogło się przyzwyczaić do takiego ułożenia.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież