Bhujangasana

Kategoria: Odgięcia do tyłu
Drukuj
To podstawowa asana rozciągająca brzuch i plecy. Bhujangasana oznacza pozycję węża, czasem tłumaczona jest też jako kobra.
kobra1
kobra2
kobra3
1/3 
start stop bwd fwd
  1. Połóż się na brzuchu
  2. Wyprostuj nogi
  3. Połóż ręce na wysokości klatki piersiowej
  4. Mocno dociśnij biodra do ziemi
  5. Dociśnij dłonie, wyprostuj ręce i wykonaj odgięcie do tyłu.
  6. Utrzymaj pozycję.

Jak zacząć uczyć się bhujangasany?
Część osób ma wrażliwe dolne plecy, ponieważ na co dzień nie wykonuje się takich ruchów plecami jak w bhujangasanie. Jeśli więc na początku ta asana sprawia ból,  to trzeba ją sobie uprościć, tak żeby nie czuć dyskomfortu w kręgosłupie. Plecy należy powoli przyzwyczajać do rozciągania i należy absolutnie unikać naciągania ich na siłę. Odginamy się tylko tyle, na ile ciało pozwala.

Pierwszą rzeczą jaką można zrobić, żeby bhujangasana była mniej intensywna to oddalenie dłoni od bioder, wtedy odgięcie w kręgosłupie będzie delikatniejsze.

Jeśli to cały czas będzie zbyt intensywne, to można nie prostować rąk w ogóle. Można zamiast tego położyć całe przedramiona na ziemi, żeby jeszcze zmniejszyć odgięcie ciała. Po kilku kilkunastu sesjach, kiedy ciało przyzwyczai się do takiego ułożenia, to będzie można prostować ręce.

 

Komentarze  

0 #1 Koniara 2015-10-06 11:58 Cytować
Hej!
Bardzo ciekawa strona, właśnie się tu powoli rozglądam. Brakuje mi jednak pewnych rzeczy- np. błędów w asanach. Tzn. powszechnych błędów w wykonywaniu danego ćwiczenia. Np. w tej asanie- co z napięciem pośladków?

Brakuje mi też informacji, które dokładnie mięśnie się rozciągają, z ich nazwami anatomicznymi.

Przydałoby się więcej takich szczegółowych informacji, bo diabeł tkwi w szczegółach i przy rozciąganiu można sobie zrobić krzywdę.

Bardzo fajnie rozciąganie jest opisane na stronie brodniczaninbiega.pl - praktycznie nie ma się czego doczepić. Niestety nie ma tam zbyt wielu asan, a ja tego właśnie szukam.

Niemniej, dziękuję za tę stronkę- myślę, że będzie dla mnie pomocna. Okaże się jutro rano, przy ćwiczeniach ;-)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież