Salamba-sirsasana (stanie na głowie)

Kategoria: Asany odwrócone
Drukuj
Salamba-Sirsasana można tłumaczyć jako stanie na głowie. Sirsa oznacza głowę.
  1. Połóż przedramiona na ziemi, łokcie ułóż tak, żeby łokcie były ułożone na szerokość barków.
  2. Spleć palce dłoni.
  3. Ułóż głowę na ziemi, tak, żeby wnętrza dłoni dotykały głowę.
  4. Wyprostuj plecy i ułóż tułów prostopadle do ziemi.
  5. Wyprostuj nogi.
  6. Podnieś nogi i wyprostuj całe ciało.
sirsasana1
sirsasana2
sirsasana3
sirsasana4
sirsasana5
sirsasana6
1/6 
start stop bwd fwd


Jak wykonywać  salamba-sirsasanę(stanie na głowie)

  • Kiedy zaczynasz robić sirsasanę, to głowę ułóż tak, żeby czubek głowy był na ziemi, a nie czoło. Wtedy szyjny odcinek kręgosłupa będzie prosty i siła nacisku będzie się równomiernie rozkładać na całych kręgach.
  • Robiąc sirsasanę cały czas staraj się wydłużać ciało, odciągaj nogi jak najwyżej.
  • Kiedy stoisz na głowie przenoś stopniowo coraz więcej ciężaru ciała na głowę. Rękoma staraj się podpierać coraz mniej, żeby docelowo używać ich tylko do utrzymywania równowagi.



Jak zacząć się uczyć Salamba-sirsasany?
Na początku dobrze jest zacząć uczyć się stania na głowie przy ścianie. Najlepiej jest oprzeć sobie nogi o ścianę, dzięki temu łatwiej jest utrzymywać równowagę i można dać czas mięśniom szyi, barków i pleców, żeby się wzmocniły. Jak ciało przyzwyczai się do stania na głowie z nogami opartymi o ścianę, to wtedy próbuj odrywać je na chwilę i utrzymywać się kilka chwil bez podparcia i znowu oprzyj nogi na ścianie. Po jakimś czasie będziesz odrywać na coraz dłuższy czas, aż w końcu ściana przestanie być potrzebna.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież