Matsyendrasana

Kategoria: Skręty tułowia
Drukuj
Matsyendrasana jest jednym ze skrętów tułowia. Nazwa Matsyendrasana pochodzi od imienia Matsyendra - mędrca z mitologi hinduskiej.

 

  1. Usiądź z nogami prosto i prostym tułowiem.
  2. Zegnij prawą nogę i przełóż stopę za lewym kolanem.
  3. Zegnij lewą nogę i połóż stopę obok pośladka.
  4. Złap obiema rękoma za kolano i wyprostuj kręgosłup.
  5. Zrób skręt tułowia i jedną rękę odpychaj się od kolana, a drugą połóż na ziemi.
  6. Wyprostuj się i wróć do pozycji wyjściowej.
  7. Powtórz wszystko na drugą stronę.
matsyendrasana1
matsyendrasana2
matsyendrasana3
matsyendrasana4
matsyendrasana5
1/5 
start stop bwd fwd

Praca w pozycji.
Kiedy robisz matsyendrasanę, to:

  • cały czas prostuj i wydłużaj plecy.
  • cały czas staraj się delikatnie skręcać, pomagaj sobie przy tym obiema rękoma - jedną odpychaj się od kolana, a drugą od ziemi, tak żeby całe ciało pracowało w asanie.

Jak ułatwić sobie Matsyendrasanę.
Największe problemy w tej pozycji mogą być z wygodnym ułożeniem nóg. Jeśli tak się dzieje to można usiądź na złożonym kocu, żeby pośladki były wyżej niż stopy. Można też na początku nie zginać drugiej nogi i zostawić ją wyprostowaną.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież