Baddhakonasana

Kategoria: Asany siedzące
Drukuj
Baddhakonasana Baddhakonasana to pozycja rozciągająca biodra i wzmacniająca pośladki. Baddha znaczy schwytany, związany, a kona kąt.
  1. Usiądź z nogami prostymi.
  2. Zegnij jedną nogę i zbliż stopę do pachwiny.
  3. Zegnij drugą nogę i połącz stopy podeszwami.
  4. Cały czas używaj mięśni nóg, żeby zbliżać kolana w stronę ziemi.
  5. Jak kolana zaczną się zbliżać do ziemi, to zacznij jeszcze robić skłon do przodu.
min1022
min1023
min1022
min1023
1/2 
start stop bwd fwd

Jak zacząć uczyć się Baddhakonasany?
Na początku, kiedy biodra nie są dość rozciągnięte, plecy będą zaokrąglone w czasie siadu. To powoduje, że pozycja może być męcząca i niewygodna. Stopniowo, kiedy biodra zaczną się rozciągać, a kolana opadać coraz niżej, łatwiej będzie się prostować. Dlatego nie staraj się na siłę utrzymywać wyprostowanych pleców.

Żeby ułatwić sobie pozycję możesz:

  • usiąść na złożonym w kostkę kocu, jak stopy będą niżej niż biodra, to na początku łatwiej będzie się rozciągać.
  • dopóki nie możesz wyprostować pleców, staraj się je utrzymywać swobodnie.

Praca w asanie

Kiedy wykonujesz tą asanę, staraj się cały czas używać mięśni pośladków do tego, żeby ściągać kolana w dół. Gdyby taka praca była zbyt intensywna dla ciała, to wtedy pracuj z oddechem, tak, że na wdechu ściągasz kolana w dół, a na wydechu rozluźniasz nogi. Kiedy już kolana będą w miarę swobodnie zbliżać się do ziemi, to wtedy zacznij robić jeszcze skłon do przodu. W czasie tego skłonu też zamiast ciągłej pracy nogami, można z wdechem zbliżać/dociskać kolana do ziemi, a z wydechem rozluźniać nogi.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


Opublikowano: 5 lata 3 mies. ago przez lukasz #152
lukasz's Avatar
Żeby Ci dokładnie odpowiedzieć musiałbym zobaczyć w jaki sposób wykonujesz tą asanę i co ćwiczysz w ciągu dnia.

Tak ogólnie to dużo zależy też od tego ile czasu w czasie jednej sesji poświęcisz na tą asanę i na inne asany rozciągające biodra. Jeśli godzinę dziennie robisz asany rozciągające biodra, a tą konkretną asanę robisz jeszcze przez 15 minut, to jeśli masz predyspozycje to już po nie całym miesiącu powinieneś mieć kolana na ziemi. Jak nie masz predyspozycji to powiedzmy 6 miesięcy.

W każdym razie to nie jest najlepszy sposób patrzenia na asany z wielu powodów... Jednym z nich jest bezpieczeństwo. Jak za bardzo będziesz się starać zrobić asanę w jakimś konkretnym terminie, albo dociągnąć pozycję mimo, że ciało na to nie pozwala, to możesz coś sobie uszkodzić, szczególnie jeśli mięśnie są sztywne i nieprzyzwyczajone do rozciągania. Najczęściej w takich sytuacjach uszkadza się jedno kolano, ale biodro też można nadwyrężyć.

Dlatego nie śpiesz się, jak robisz jakąkolwiek asanę staraj się być rozluźniony i rób tyle, na ile ciało Tobie pozwala, a postępy na pewno będą.
Opublikowano: 5 lata 3 mies. ago przez DjEmber #150
DjEmber's Avatar
Podejrzewam, że nie od razu Kraków zbudowano i że wszystko jest uzależnione od indywidualnych możliwości adepta, ale ile mniej więcej czasu potrzeba by nauczyć się tej asany? Spróbowałem, zmartwiłem się własną kondycją i ciekawy jestem.