Vrksasana

Kategoria: Asany stojące
Drukuj

Vrksasana

Vrksasana jest to pozycja rozwijająca zmysł równowagi, wzmacnia nogi i rozciąga biodra. Vrksa znaczy drzewo, vrksasana można przetłumaczyć jako pozycję drzewa.
  1. Stań prosto (tadasana)
  2. Zegnij jedną nogę i połóż stopę na wewnętrznym udzie jak najbliżej pachwiny.
  3. Wyprostuj ręce w górze.
_mg_4239
_mg_4282
vrksasana1
vrksasana2
vrksasana3
1/5 
start stop bwd fwd


Jak zacząć się uczyć vrksasany?

Ta asana jest dość prosta, dlatego jej opanowanie nie powinno zająć zbyt dużo czasu. Na początku kiedy jeszcze utrzymanie równowagi sprawia Ci problem, możesz uprościć pozycję i ułożyć ręce równolegle do ziemi, wtedy łatwiej jest balansować ciałem, żeby utrzymywać równowagę. Kolejną trudnością może być połączenie dłoni nad głową, kiedy ręce są proste. Jeśli nie dasz rady tego zrobić, to możesz je trochę zgiąć, albo ułożyć ręce, tak, żeby były równoległe do siebie. Po jakimś czasie, kiedy barki się wzmocnią i rozciągną, będzie można prostować ręce.

Praca w pozycji

Przez cały czas jak utrzymujesz pozycję, staraj odciągać dłonie (albo czubek głowy, jeśli ręce są równoległe do ziemi) do góry, tak, żeby wydłużać całe ciało. Przez cały czas odciągaj kolano zgiętej nogi do tyłu, tak, żeby poczuć rozciąganie biodra. Oprócz tego postaraj się poczuć jak stopa jest ułożona na ziemi i jak bierze udział w utrzymywaniu równowagi.  

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież