Medytacja oddechu

Kategoria: Medytacja
Drukuj

Medytacja oddechu jest jedną z najstarszych technik w Indiach i Chinach, aby wprowadzać umysł w stan medytacji. Jest to jedna z najmniej skomplikowanych metod, którą każdy może wykonywać i do której nie potrzeba żadnych pomocy ani przyborów oprócz własnego ciała.

 

Oddychanie jest bardzo specyficznym procesem, którego moc znana jest na dalekim wschodzie od wieków. Oddech wpływa na nasze zdrowie, samopoczucie i stan umysłu i do tego jest procesem, na którym bardzo łatwo skoncentrować uwagę ze względu na swoją wyrazistość. To wszystko powoduje, że jest to powszechnie stosowana praktyka. Najczęściej używa się jej w czasie medytacji vipassana oraz sesji zazen, ale może też prowadzić do bardzo głębokich stanów jeśli będzie użyta jako medytacja samatha.


Jak robić medytację oddechu?

  1. Usiądź w wygodnej pozycji do medytacji, albo się połóż.
  2. Rozluźnij się, upewnij się, że siedzisz wygodnie i prosto.
  3. Obserwuj oddech.
  4. Oddychaj normalnie, nie modyfikuj oddechu, tylko go obserwuj i pozwól mu swobodnie płynąć.

 

Komentarze  

0 #1 krzysiek 2015-12-29 13:02 Cytować
Witam. Próbuję od 2 tygodni medytacji oddechu, ale jak tylko zaknę oczy i skupiam sie na oddechu od razu nachodzą mnie myli. To nie jest jeszcze złe, bo potrafie odsunąć je od siebie, gorsze jest to, że zawsze przyczepi sie do mojej głowy jakas muzyka i ciągle gdzieś w myślach ją słyszę/nucę. Można się jakoś tego pozbyć? Większe skupioenie na oddechu odsuwa tą muzykę ode mnie tylko na kilka chwil po czym ona znowu wraca. To est naprawdę irytujące i chyba przez to jakoś więcej nic w medytacji nie jestem w stanie "osiągnąć".

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież