Jak skutecznie schudnąć, bez efektu jojo

Kategoria: Joga a zdrowie
Drukuj

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego jedne osoby są szczupłe, a inne otyłe? Pewnie jakiś wpływ mają geny i predyspozycje, ale to nie wszystko. W ostatnich latach w krajach rozwiniętych (USA, GB, EU) pojawiło się dużo osób z nadwagą. Bądźmy szczerzy, przecież oni wszyscy nie mogli nagle nabyć genów ani predyspozycji do tycia. Problem jest o wiele bardziej przyziemny, niż by mogło się wydawać. Główną przyczyną są codzienne nawyki i przyzwyczajenia, to jest to, co sprawia, że jedni są szczupli a inni nie.

 

Zastanów się jak wygląda twój normalny dzień. Wstajesz rano, jedziesz samochodem/autobusem do pracy, siedzisz na fotelu, wracasz samochodem/autobusem do domu, zmęczona po pracy siadasz w fotelu, może pooglądasz telewizję, posiedzisz przed komputerem i idziesz spać. A potem kolejny taki sam dzień i kolejny i kolejny. Zauważ jak rutyna wkrada się do Twojego życia i jak kieruje nie tylko twoim rozkładem dnia, ale też nawykami żywieniowymi i ruchowymi. Jesz tydzień w tydzień podobne rzeczy, mające podobną ilość kalorii, a na ćwiczenia dzień za dniem nie możesz się zmobilizować. To jest przyczyna nadwagi – rutyna i wyuczone nieodpowiednie przyzwyczajenia.

 

Rutyna jest powodem również tego, że diety nie działają. Możesz być przez jakiś czas na diecie, a potem wracasz do poprzedniego trybu życia i włącza się efekt jojo. Dlatego nie korzystaj z żadnych diet. Zmień swój tryb życia. To jest proste. Przez pierwsze kilka tygodni będziesz potrzebować trochę siły woli, żeby trwać przy nowym trybie życia, ale potem to stanie się twoim nawykiem i rutyną, przez co trudno będzie Ci wrócić do poprzedniego trybu. Poważnie mówię, nawyk z czasem stanie się tak samo silny i naturalny jak obecny.

 

Wprowadź dobre nawyki do swojej kuchni. Zastanów się nad tym, co jesz codziennie i zrób coś co spowoduje, że twoje jedzenie będzie zdrowsze i miało mniej pustych kalorii. Zamiast słodyczy zacznij jeść owoce i warzywa. Na pewno są owoce, które lubisz. Zastąp nimi słodycze, a zaczniesz zauważać różnicę. Kolejną rzeczą, która dostarcza Ci zbędną ilość kalorii jest jedzenie zbyt dużej ilości mięsa. Nie musisz odstawiać go oczywiście zupełnie, ale zacznij wołowinę i wieprzowinę zastępować rybami, drobiem i jajkami. Pamiętaj, że osoba nie uprawiająca sportu potrzebuje dziennie jedynie 50g białka, to jest tyle co w 100g mięsa, a do tego białko jest też w serach, jajkach, chlebie i wszystkich rodzajach nasion (orzechy, fasole, soja, zboża). Zastąp zwykły biały chleb ciemnym, zwykły makaron – makaronem razowym i unikaj fastfoodów. Gdy się do tego wszystkiego przyzwyczaisz, to trudno Ci będzie znowu jeść niezdrowe jedzenie. Jeśli dieta będzie zbilansowana, to nie będziesz też miała takiej ochoty na słodycze i drobne przekąski. Pomyśl o tych zmianach jak o nowym trybie życia i budowaniu nowych przyzwyczajeń i dobrej rutyny. To nie jest dieta to jest zmiana stylu życia.

 

Kolejną ważną kwestią są ćwiczenia. Jeśli w twoim normalnym rozkładzie dnia nie ma jeszcze ćwiczeń to zastanów się, kiedy możesz je wykonywać. Wygospodaruj trochę czasu, np. przed kolacją. Wystarczy, że będziesz ćwiczyć 30 min dziennie, albo chociaż 15 minut dziennie. Żeby chudnąć musisz dostarczać mniej energii w jedzeniu niż zużywa twoje ciało, dlatego musisz zacząć spalać więcej kalorii. Te niewielkie 30 minut dziennie to jest bardzo duża ilość energii spalana w skali miesiąca albo roku. I to nie jest trudne. Wystarczy zmobilizować się przez 3 tygodnie, a potem taki styl życia stanie się nawykiem i zacznie się robić dla Ciebie naturalne, że ćwiczysz. W tym artykule możesz przeczytać, jak zacząć ćwiczyć jogę codziennie. Musisz tylko wykształcić w sobie taki zwyczaj, wtedy stanie się to częścią Twojego zdrowego trybu życia, dzięki któremu tracisz wagę, rozwijasz swoje ciało, zyskujesz sprawność i energię.



Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


Opublikowano: 4 lata 3 mies. ago przez beatamarysia #260
beatamarysia's Avatar
wydaje mi się, że geny mają wpływ na to czy jesteśmy otyli czy nie. Uważam, że geny mają wpływ na wszystko tylko od nas zależy czy coś z tym zrobimy. Przecież to nie geny decydują czy na obiad zjemy frytki z hamburgerem czy rybkę i warzywa na parze... możemy mieć predyspozycje do tycia i tyle. Zawsze da się kontrolować wagę, czy schudnąć wystarczy silna wola i dużo chęci.
Opublikowano: 5 lata 6 mies. ago przez lukasz #106
lukasz's Avatar
Wanessa napisał:
Jakie są najskuteczniejsze ćwiczenia by stracić nadmierny tłuszczyk na brzuchu

Dobrze, że postanowiłaś ćwiczyć, to jest dobre podejście :)
Włodzimierz dobrze pisze, nie głodź się i często się ruszaj, liczą się wszyskie drobiazgi: spaceruj, unikaj jazdy samochodem to wszystko pomaga wyrobić w sobie odpowiednie nawyki.

A co do ćwiczeń to najlepiej na początku, żeby przyzwyczaić ciało do wysiłku wykonuj sesję wzmacniającą
Opublikowano: 5 lata 6 mies. ago przez Włodzimierz #105
Włodzimierz's Avatar
Tak jeżeli chcemy cokolwiek zmienić w naszym życiu i naprawdę chcemy schudnąć to faktycznie tak jak tym artykule autor napisał trzeba zacząć od zmiany swoich przyzwyczajeń i nawyków.

Jeżeli pracujemy w domu przy komputerze to wychodzimy na powietrze nie tylko wtedy kiedy zmuszeni jesteśmy iść po zakupy ale trzeba też przynajmniej dwa razy trzy razy wyjść na spacer taki 15 minutowy minimum celem odprężenia się.

Następnie trzeba po przeanalizowaniu i zmianie swoich nawyków i przyzwyczajeń trzeba wiedzieć co się chce zrobić a nie tylko określić że mam takie a takie życzenia.
Np. chcę się odchudzić.Jaka to informacja dla organizmu - żadna to jest nabożne życzenie.Określ konkretnie że od dnia ... rozpoczynam odchudzanie się i do dnia określić konkretną datę ok.2 miesięcy od podjęcia decyzji schudnę np.10 kg.

Mamy określone nasze nawyki i przyzwyczajenia ,zmieniamy jena konkretne zadania i mamy określony cel i wtedy to jest sens rozpocząć odchudzenie.

Proszę cię nie zaczynaj odchudzania nigdy od głodówek bo wtedy przekazujesz organizmowi taką informację że bardzo szybko możesz wpaść w problemy zdrowotne.
Opublikowano: 5 lata 6 mies. ago przez Wanessa #104
Wanessa's Avatar
Jakie są najskuteczniejsze ćwiczenia by stracić nadmierny tłuszczyk na brzuchu