20 drobiazgów, które możesz robić codziennie

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Joga to nie jest fitness, który ćwiczy się 2, albo 3 razy w tygodniu i zapomina o nim. Niestety dużo ludzi o tym nie pamięta i ćwiczy asany tak jak aerobik. Joga powinna ubarwiać całe życie i powodować, że każdego dnia będziemy coraz bardziej pozytywni i zrelaksowani. Dlatego pamiętaj o jodze też między sesjami asan. Te 20 drobiazgów pomoże Ci utrzymać spokój i pozbyć się zbędnego napięcia:

  1. Kiedy możesz staraj się prostować plecy, żeby się nie garbiły – postaraj się wyrobić w sobie taki odruch.
  2. Jak siadasz na kanapie albo fotelu siadaj w siadzie skrzyżnym, półlotosie albo lotosie- rozciągasz wtedy biodra nie tracąc czasu.
  3. Kiedy chodzisz rozluźniaj barki, klatkę piersiową i biodra – pilnuj żeby ciało niepotrzebnie się nie spinało i nie usztywniało.
  4. Zawsze staraj się otwierać klatkę piersiową, ale tak, żeby nie usztywniać ciała, rób to luźno i swobodnie. To powinno być naturalne i bezwysiłkowe.
  5. Jak stoisz w kolejce w sklepie to nie denerwuj się, tylko zacznij robić proste ćwiczenia oddechowe.
  6. Jak jedziesz w korku to skup się na muzyce, albo oddechu i ciesz się, że masz kilka chwil dla siebie.
  7. Jak długo siedzisz w pracy to wstań przejdź się na inne piętro, albo do łazienki tak żeby się wyprostować i rozruszać.
  8. Kiedy musisz długo siedzieć zrób czasem skręt tułowia na krześle i krążenia barków(okręgi samymi barkami, nie rękoma), żeby ciało się nie usztywniało.
  9. Jeśli masz bardzo dużo pracy, którą musisz zrobić w domu, to co 1h, albo co 2h zrób przerwę na kilka minut i zrób jakąś asanę, najlepiej stanie na głowie (sirsasanę) to pomoże utrzymać skupienie w czasie pracy i lepiej wykorzystać czas.
  10. Kiedy pracujesz twórczo i wyszedłeś z twórczego transu, zrób jakąś asanę, zobaczysz, że zmiana ułożenia ciała może przynieść Ci nowe pomysły.
  11. Staraj się zdrowo odżywiać, często sama poprawa diety poprawia samopoczucie i dodaje energii.
  12. Jak czujesz głód zjedz normalny posiłek, albo jakiś owoc albo kanapkę, nie zapychaj się słodyczami – ludzie najczęściej jedzą za dużo słodyczy z lenistwa, bo nie chce im się nic szykować, a czekolada jest zawsze pod ręką - unikaj takich odruchów.
  13. Unikaj jedzenia w pośpiechu, staraj się wygospodarować dość czasu, żeby zjeść w spokoju cały posiłek.
  14. Jak możesz to unikaj negatywnych ludzi, nie wdawaj się z nimi w dyskusje po prostu odpuść i odejdź – oszczędzaj nerwy kiedy możesz, praca i obowiązek,i które masz i tak są pewnie dość stresujące.
  15. Nie chowaj do nikogo urazy, jeśli ktoś próbuje Cię obrazić, albo utrudniać Ci życie, to najczęściej jest nieszczęśliwą osobą, która ma większe problemy niż ty.
  16. Po długiej pracy intelektualnej, pamiętaj, że najlepszym relaksem jest sesja asan, pozbędziesz się dzięki temu uczuciu ogólnego zmęczenia i zyskasz więcej energii.
  17. Po pracy fizycznej zrób kilka ćwiczeń oddechowych albo medytację, żeby rozluźnić ciało i pozbyć się napięcia.
  18. Po każdym stresującym dniu zrób kilka asanów, pranayamę i medytację, żeby nie kłaść się zestresowanym spać. Po relaksie sen jest głębszy i spokojniejszy.
  19. Jak nie możesz zasnąć rób śavasanę –  nawet jeśli dzięki temu nie uśniesz to i tak następnego dnia będziesz wypoczęta.
  20. Nie marnuj energii na negatywne i dołujące myśli, zawsze przerywaj negatywny tok myślowy i pomyśl o czymś pozytywnym – to nauczy Cię stopniowo panować nad umysłem i samopoczuciem.

 

Jeśli przychodzi Ci coś jeszcze ciekawego do głowy na ten temat, to koniecznie dopisz w komentarzu :)

Jeżeli interesuje Cię joga i chcesz zabrać się za regularne ćwiczenia lub potrzebujesz dodatkowej motywacji do ćwiczeń, zajrzyj na mój film z kursem jogi.

Komentarze  

0 #2 Marcino 2017-01-17 07:42 Cytować
Wczoraj wyszedłem potwornie zmęczony z pracy. Miałem 2,5 godziny do badań na które byłem umówiony. Mimo wielkiego zmęczenia, żeby jakoś zagospodarować te 2,5h pojechałem na jogę. to był strzał w 10. Wyszedłem z sesji z głową świeżą i lekką. Dopiero rozpoczynam przygodę z codziennym ruchem, ale już widzę, wpływ powyższych wskazówek na moje życie. Czuje się szczęśliwszy. PS. Oprócz powyższego codziennie 10 min medytacji to moje must do.
-1 #1 Gabi 2016-04-14 16:23 Cytować
Coś czuje że ten blog zmieni moje życie ♡

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


Opublikowano: 5 lata 4 mies. ago przez gitta #115
gitta's Avatar
Unikaj zbędnego myślenia - raczej smakuj i odczuwaj :)
Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Kamila #40
Kamila's Avatar
Warto pamiętać, żeby częściej się uśmiechać ;)
Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Angela #35
Angela's Avatar
Sweet_15 napisał:
Dzięki punktowi 15 dużo zrozumiałam i teraz czuję większą satysfakcję z jogi. :-) :-) Już wiem, że nic mnie nie blokuje! Dzięki jodze odprężam ciało i odświeżam umysł... :roll: Kocham to!

popieram cię zawsze kiedy ktoś próbował mnie zdenerwowac musialam sie jakos odegrac.. teraz juz wiem ze to oni mają problem a nie ja ;) pozdrowienia :)
Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Sweet_15 #34
Sweet_15's Avatar
Dzięki punktowi 15 dużo zrozumiałam i teraz czuję większą satysfakcję z jogi. :-) :-) Już wiem, że nic mnie nie blokuje! Dzięki jodze odprężam ciało i odświeżam umysł... :roll: Kocham to!
Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Izabela #26
Izabela's Avatar
Praktykuj trening wdzięczności. Dziękuj za każde dobro, którego doświadczasz: promienie słońca na twarzy, powiew wiatru, uśmiech kochanej osoby, kolejny poranek, kolejny wieczór...wszystko, co nas otacza jest piękne, jeśli takie je zobaczymy.